London

Helgen i London var helt perfekt.
En snabb sammanfattning -
Fredag: Jag kom till London ca 7 på kvällen. Lite problem med bagaget, men allt gick bra. Åkte till hotellet för att byta om och lämna väskorna. Åkte sen in till stadskärnan igen för att äta. Hittade en mysig italiensk restaurang. Gick efter middagen runt lite runt Piccadilly Circus, hann med en drink på TGI innan vi blev "inkastade" till en klubb. Inte världens bästa och roligaste klubb, men nu har man gjort det också. Åkte buss hem vid tre eftersom tunnelbanan slutat gå. Gjorde bort oss lite fint genom att prata om en viss person som satt brevid oss, denna personen visade sig senare vara svensk...
Lördag: Åt frukost och fixade iordning oss. Åkte sen till Oxford street och gick runt där heladagen. Åt underbart god glass på Häagen Dazs. På kvällen gick vi till en mexikansk restaurang, underbart god mat och drinkarna var inte så dåliga de heller. Kall kväll, så majoriteten av oss vill åka tillbaka till hotellet efter några rundor på partygatorna.
Söndag: Efter frukosten var det dags för turistande. Började med Buckingham Palace, efter det blev det China Town, The Ritz, Notthing Hill och Tower Bridge. Vissa av oss var inte så vana vid stadsvandringar och blev på lite dåligt humör..allt var dock frid och fröjd senare på kvällen. Avslutade dagen på rummet med mat från McDonald's.
Måndag: Checkade ut och begav oss till Harrods. Alltid lika roligt att gå runt där inne. Inhandlade lite vin..tillbaka till hotellet sen för att hämta väskorna. Att ta sig till tåget var inga problem, men att gå av var lite svårare. Slutade med att vi gick av en station försent, men det löste sig med taxi. Flyget var i tid och vi landade i ett snöigt Sverige ca 21.30.
UNDERBART ATT VARA HEMMA!

Min tid i England har lärtmig mycket, och jag vet vad jag ska göra och vad jag inte ska göra.
Jag vet i alla fall med säkerhet nu att Sverige är ett land jag är glad att bo i och jag kommer inte flytta ifrån det i första taget.

Just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra hemma, men på något vis löser det sig säkert...njuta ska jag i alla fall göra.

London                    London                          

Kommentarer
Postat av: sofia

Love you!
Puss

2006-03-23 @ 19:32:57
Postat av: Sofia

Hej!
Hur länge har du varit i England? När kom du hem?
Har det varit kul?

Ha en bra dag!
Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback