Städdag

Idag har det varit en riktig städdag. I alla fall för mig....mitt rum är så fint nu, och golvet i heeela lägenheten är så rent. =P Känns skönt att ha lite ordning och reda, fick äntligen bort min resväska sen förra helgen. Fick även upp min hylla ovanför sängen, så nu slipper jag ha mobilen i kudden....

Inte en allt för lång dag på jobbet idag. Vi höll oss till dem tiderna vi ska göra..så det var inte ens mörkt när jag cyklade hem idag. I och för sig gör det inte så mycket att det blir sent på jobbet, oftast har jag roligt när jag är där...jag verkar ha tur när det gäller arbetskamrater, hittills har jag inte jobbat med någon osm jag inte tycker om.

Imorgon fyller Steph. Så det blir lite middag här..på kvällen är det utgång som gäller. Premiär på nationen för nya klubben. Ska bli spännande att se vad det blir av det..gratis inträde hela kvällen imorgon, så det är billigt och bra. =)

Snart dags att sova. Ska fixa lite till med nya datorn bara.

fungerar

hehe...det fungerar ju att blogga från handdatorn. trevligt. idag är det städning och pluggande som gäller. får se hur det går med den saken... nej, måste nog börja nu om jag ska hinna innan jobbet.

Host

Usch för att sitta på föreläsning när man är hostig...

Snart är dagen slut.
Skönt det, måndagar är alltid jobbiga....
Imorgon är det modevisning på Göteborgsnation som gäller. Ser jag fram emot.

En lista till dig Sara är på väg..=)
Och datumet till inflyttningsfesten är snart spikat.

Nu ska jag sova, om jag nu kan det...

England

Idag är det ett år sen jag åkte till England.
Känns som om det var nyss, svårt att förstå att ett helt år har gått.
Kommer så väl ihåg den dagen, varje tanke och varje intryck...
Jag är glad att jag gjorde det.

Idag har jag mått sådär..
Bakis och feber är ingen lyckad kombination.
Men men..det var trevligt igår, i alla fall innan vi åkte till stan.
Måste säga tack till dig David, du fick stå ut med mycket igår..men du ställde ändå upp när det behövdes.
Men nästa gång, håll den där dumma mobilen bort från mig!

Måndag imorgon.

Vuxenpoäng

Idag har jag skrapat ihop en hel del vuxenpoäng. Först så har jag shoppat inredningssaker till lägenheten, sen har jag varit på systemet och handlat vin, och så blev det även en lunch med Sandra. Jag är sååå vuxen..=P Man kan ju alltid drömma.

Just det där med drömmar.
Ska jag drömma eller glömma.
Svår fråga.
Igår var saknaden större än vad jag trodde att den skulle vara. Problemet är att jag tror att det bara är vänner som gäller...och det gör väl egentligen inte så mycket. En vän är ju ändå en vän.

Blir FOZA ikväll i alla fall.
Så skoj så.

Skogstorp

Åker till Skogstorp efter jobbet idag.
Ska bli trevligt.
Lite tråkigt dock att hela gänget inte kunde följa med ut, så nu blir det bara jag och Malin...om jag blir frisk vill säga. Just nu känns det som om jag håller på att hosta upp mina lungor.

Ska strax till jobbet. Kommer inte vara samma sak att jobba idag. Mats är inte på plats...och då blir det inte lika roligt, men men..jag får stå ut. =) Kanske ringer och terroriserar honom istället....=P

Måste byta om nu.

Emlig...

Blä, idag är jag inte på topp.
Men men...det är en bra ursäkt till att bara ligga framför TV:n i alla fall.

Födelsedagen igår var trevlig. Familjen var här och några till. Fick beröm för maten, kändes trevligt. =)
Till helgen blir det mer party, men då blir det i Eskilstuna.
Jag och Sandra ska vara Fozas igen...

Jahapp, kanske att man skulle fixa dem där USA-bilderna nu.

Gasquen

Helt otroligt roligt!
Satt brevid bl.a en australiensare hela kvällen, så det var engelskasom gällde...blev lättar och lättare att prata allt eftersom kvällen gick, undra varför? =) Kan inte bero på snapsarna....=P Träffade sen en engelsman som jag pratade ganska mycket med.
Dansade loss med australiensaren och även en stockholmare. Mycket trevliga pojkar, roligt att träffa lite nya människor här i Uppsala. Pratade med en hel del folk under kvällen.
Lite läskigt när jag skulle åka hem, men jag lever...

Snart dags att åka till jobbet.

OBS! Hoppas ingen har missat morgondagens stora händelse. =P

Nationen

Idag är det fest på nationen som gäller. Så trevligt så ska det bli.
Ska dock gå ensam, lite läskigt. Men, det ska nog lösa sig..är mest nervös över hemfärden. Att åka till Gottsunda själv mitt i natten är inte speciellt säkert.

Livet i lägenheten flyter på. Snart ärallt klart, och det känns bra. Förhoppningsvis betyder det att vi snart kan ha inflyttningsfest.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på TV...

Turkiet 2006

Nu kommer äntligen resedagboken från våran resa till Turkiet...

Söndag: Startade från Eskilstuna klockan 14.00. Sandra och jag träffade sen Sofia på Arlanda runt 16.00. Vi gick och åt lite och checkade sen in. Inne vid själva gaten tog vi resans första drink, varsin Mojito (eller hur det nu stavas?)
Får gå på planet och vi kommer iväg i tid. På planet händer en del, först så får läkare efterlysas, någon tjej som mår dåligt....några minuter efter det får en äldra kvinna något hetsutbrott och skriker och svär. Men det löser sig så småningom.
Vi landar tidigare än vad vi skulle, och vi får väl alla en chock när vi går ut från planet och möter värmen. VARMT!
Svettas ett tagpå bussen, ett stopp hinner vi med på den 2 h långa turen till Alanya. Mycket dyrt ställe, men glassen jag köpte var värd varje öre.
Vi kommer fram till hotellet runt klockan 2, det första vi gör är att flytta Sofias bäddsoffa in till sovrummet. Vi försöker sen somna, men det är lättare sagt än gjort...vi valde nämligen att inte ta någon air condition första kvällen. Men men, efter många om och med somnar vi alla tre runt 4 tiden på morgonen.

Måndag: Vaknar klockan 9. Solen skinner för fullt. Jag och Sofia går och köperfrukost som vi sen intar på vår balkong. Tar oss så småningom ner till stranden. Blir kvar där hela dagen och solar och badar. Träffar på några tyska pojkar som vi pratar med, eller ja, det är mest Sandra som pratar. Så småningom kommer några som jobbar nere på stranden och frågar om vi vill gå på beachpartyt som ska vara senare under kvällen...efter att ha övervägt det hela lite bestämmer vi oss för att gå. Och tur var det....
Till beachpartyt blir vi hämtade på hotellet...först är det meningen att vi ska gå, men vi får tillslut skjuts. Vi först framme...men alla andra kommer så småningom indroppandes. Mycket mysigt att sitta där på strande och se solen gå ner vid horisonten...Beachpartyt är som så att man betalar en "entré", och sen får man äta och dricka så mycket man vill...och det var lite man drack. Men men, är man på semester så är man. Kommer och sätter sig några norrmän bakom oss efter ett tag. En av dem, Daniel, börjar prata med mig och sen sitter vi och pratar med dem hela kvällen. Dessa norrmän visar sig bli en mycket viktig del av våran resa. Leif aka Biffen, Daniel, Alex och Foxa (!) är mycket trevliga och vi följer sen med dem ut...vi får åka en speciell bil ner till hamnen med dem, istället för att åka med den proppfulla bussen. Stället vi åker till heter Zapfhahn..och där stannar vi hela kvällen. Vi dansar, dricker, skrattar och pratar med våra nya vänner...nu har även Kubilay kommit och gör oss sällskap. Kubilay är en speciell person, som vi hade tur att bli vän med. Efter Zapfhahngår vi till Burger King. Att se Foza sitta där med en cigarett i ena handen och en hamburgare i andra är en syn ingen av oss kommer glömma i första taget. Leif och co bjuder sen på taxin hem...och vi är runt 3 tiden tillbaka på hotellet. Kvällen och natten kunde inte bli bättre, och våran semester har fått en underbar start.

Tisdag: Även denna dag går vi upp klockan 9. Sofia är den av oss som mår sämst...kan bero på den mängden öl hon drack kvällen innan. =)
Vi går till stranden. Meningen är att vi ska få platser längst fram vid vattnet, Leif har genom Kubi bokat dem till oss...(Kubilay är den som "äger" denna delen av stranden), men någonstans har det blivit fel och vi hamnar lite längre upp...men det dunkar det också.
Efter ett tag går jag bort och köper en boll, Sandra och jag vill ha något att aktivera oss med. Vi står och sparkar och leker lite på stranden. Får ett antal duschar av en av dem som jobbar nere på stranden...men men. Efter ett tag kommer Kubilay och gör oss sällskap. När sanden blir olidligt varm rör vi oss ner till vattnet och leker ett tag där med Kubilay och några fler. Så småningom dyker våra norska vänner upp, tillsammans med dem bestämmer vi att det är Turkisk afton som gäller till kvällen. Detta blir på Kuilays restaurang. Vilken kvällen. Vi får specialbeställd mat, även kallad Kubilays special. När vi ätit klart går vi en snabbis tillbaka till hotellet. Sofia m¨r inte så bra och bestämmer sig för att vara kvar hemma, Sandra och jag byter om och fixar till oss lite och går sen tillbaka till restaurangen där alla väntar. Eftersom Leif och co har hyrt jeep för några dagar tar vi den ner till hamnen. Jag sitter i Daniel knä hela vägen...mycket trevligt. =) Vi sitter och sjunger och skriker FOZA! till allt och alla...Väl nere vid hamnen går vi först till Havana. Jag, Daniel och Sandra går till dansgolvet en stund. Även det är ett minne som vi inte kommer glömma. Efter det är det nåfra shotar med Turkisk peber som gäller vid baren. Alex köper en ros till mig och Sandra, mycket snällt. Vi snor även några drinkpinnar, men dessa försvinner från oss någon gång under kvällen. Efter Havana går vi till Robin Hood. Där sätter vi oss vid ett bord, beställer in några drinkar och Fozaskålar ett antal gånger. Helt plötsligt kommer en servitör fram och tar tag i min hand och ser till att jag kommer upp på bordet. Jag drar med Sandra och där står vi sen och dansar ett tag. Hur roligt som helst! Vi nöjer oss inte med detta, utan går vidare till Zapfhahn. Sandra beställer även där en varsin drink, och Leif bjuder oss alla på en stor öl. Efes (ölet) var det som gällde den veckan, det är en sak som är säker...=) Först är det tänkt att vi ska ta jeepen hem, men vi tar det säkra före det osäkra och tar en taxi istället. Vad som hände i taxin har jag lite vaga minnen av...men men, det var säkert skoj. Turen från där taxin släpper av oss till hotellet går inte att förklara...Sandra och jag går och skrattar hela tiden, och vi har tur som har ALex med oss när några turkar börja följa efter oss. När vi väl ska sova sen har jag lite problem, och det hela slutar med att jag somnar på toalettgolvet...ett mycket bekvämt golv visar det sig. =) Även detta är en oförglömlig kväll.

Onsdag: Vaknar, mycket bakis. Men är ändå den som går och köper frukost...Sofia och jag går ner till stranden ensamma, Sandra blir kvar på hotellrummet några timmar. Det blir en mycket lugn dag på stranden, jag försöker sova så mycket som möjligt.
På kvällen går vi till hamnen och äter på en mysig restaurang. Sandra och Sofia sitter vid bordet och spelar hockey med sina barpinnar och tandpetare.
Vi går runt lite och tittar i affärerna sen, men vi blir inte kvar så länge eftersom jag inte är på topp. När vi komme rtillbaka till hotellet kommer Alex och gör oss sällskap på balkongen. Där sitter vi ett tag, men tillslut är jag och Sofia så trötta att vi går och lägger oss.

Torsdag: Stranden hela dagen igen. På kvällen går vi in till stan/hamnen för att först äta och sen träffa dem tyska pojkarna vi träffade första dagen. Dem kommer dock aldrig, visar sig senare att det har blivit lite missförstånd ang tiden. Vi bestämmer oss för att gå till Lambada, en helhäftig bar med akvarium i varje bord. I vårat är det små sköldpaddor. Vi sitter och dricker lite, ägaren kommer och tar fram en av dem små sköldpaddorna och vi får hålla i den. En servitörerna börjar flörta med mig och kommer och pratar lite med mig. Efter ett tag börjar jag och Sandra bli danssugna så vi sitter i stolarna och dansar loss lite. Detta ser ägaren och kommer och drar upp oss på bardisken. Där stpr vi ett tag, och det var riktigt skoj. Vi går och sätter oss igen, och då kommer helt plötsligt den servitören som flöratade med mig och sätter sig i mitt knä och hnglar upp mig. Inte riktigt väntat! Detta händer sen några föer gånger under kvällen...Efter ett tag bestämmer vi oss för att gå vidare till Zapfhahn. Även där hamnar vi på bardisken. Vi hamnar till och med bakom disken. =) Pratar en del med bartendrarna. Trevliga pojkar...tar en del kort med dem också. Tillslut vill jag hem, så vi hoppar in i en taxi och åker till hotellet.

Fredag: Till denna dag har vi bokat en båttur. Mycket underbart. Det fläktar skönt och solen skinner hela tiden. Vi ligger och solar, pratar och har det skönt. Självklart är det lite aktviteter också. Bland annat stannar vi vid en klippa där dem som vill får hoppa. Det är 10 m från kanten till vattnet och fullt av stenar...innan man hoppar måste skriva på en lista om att man själv ansvarar för sin säkerhet. Självklart ska jag hoppa...för att komma till själva klippan måste man gå igenom berget, ganska så häftigt. Jag är först av svenskarna på våran båt att hoppa. Innan man hoppar gör dem korstecknet på en och önskar en lycka till. Hoppet var hur häftigt som helst, vilken adrenalinkick man fick. Kortet som fotografen på båten tog på mig var klockrent. =) Efter detta fortsätter turen. Vi gör några stopp då och då, då man får bada. Så småningom har dagen gått och vi återvänder till hamnen. På kvällen har vi bestämt att vi ska träffa våra norska vänner vid Kubilays restaurang. Det är nämligen deras sista kväll, och vi vill gärna säga hej då. Kvällen till ära har vi gjort varsitt Foza armband, och vi ger även ett till våran alldeles efen Foza. Så rörande att se honom så glad över en sån liten present. Vi äter på restaurangen, och bestämmer sen att vi ska träffas nere på Zapfhahn senare. Alex och Foza ska nämligen tatuera sig innan de kan gå dit...Vi går tillbaka till hotellet och fixar ordning oss lite. I foajen sitter några av dem som jobbar på hotellet och två andra norska killar. Vi sitter och pratar och dricker med dem en stund. Dem norska killarna erbjuder sig sen att skjutsa ner oss till hamnen på deras vespor. Sofia och jag åker tillsammans med en av dem och Sandra med den andra. Färden går i ca 80km/h och ingen av oss har hjälm...men men, vi lever ju fortfarande. =) Vi går först till Robin Hood. DÄr hamnar vi som vanligt uppe på bardisken. Står dansar där en stund. Besräller varsin drink och fortsätter sen att dansa på golvet. Vid 1 rör vi oss till Zapfhahn. Där träffar vi så småningom våra andra norska vänner. Vi fortsätter att dansa och dricka. När dem väl ska gå blir det lite känslosamt, men vi säger hej då... Nu är det bara vi och dem andra norska killarna kvar. Vi dansar och har skoj vid baren. När Zapfhahn så småningom stänger bestämmer vi oss för att åka vidare till ett annat stället. Auditorium heter det och ligger en utanför stan. Vi tar även nu vesporna...hur farligt som helst, men oj vad roligt det var. På Auditorium dansar i alla fall jag vidare, Sofia och Sandra sitter mer vid borden och pratar. Vi hamnar lite senare på VIP-hyllan, men sen är jag så trött att jag inte vill annat än åka hem. Sandra och Sofia pker taxi tillsammans med några andra, jag åker vespa med en av killarna. Jag trodde att jag skulle få åka till hotellet, men jag hamnar på något konstigt sätt på stranden. SOm tur är kommer Sofia och möter  mig när hon märeker att jag inte är på hotellet. Klockan 6 på morgonen får vi äntligen gå och lägga oss. Yttterliggare en kväll att lägga till dem oförglömliga.

Lördag: Denna morgon sover vi lite längre, men vi kommer ändå ner till stranden hyfsat tidigt. Det visar sig att idag är det Kubilays födelsedag, så vi bestämmer för att överraska honom och komma till restaurangen och på kvällen. Kvällen blir känslomässig, ingen av oss vill egentligen åka dagen därpå, och vi ser verkligen till att njuta av våran sista kväll. Kubi är snäll och bjuder oss på dessert, och han och Sandra dasar sista dansen. Hur gulligt osm helst. =)
Även denna kväll har vi bestämt möte med tyskarna, och vi träffar dem lite senare på stranden. Dem är dock inte så roliga..så vi går tillbaka till hotellet någorlunda tidigt. Där packar vi iordning och går sen och lägger oss.

Söndag: Hemfärd. Landar en timme tidigare än planerat. Viss skillnad på temperatur och väder. Skönt att vara hemma, men ändå...resan har gett mycket.
Ett ord får sammanfatta hela resan och det är: FOZA!

Ber om ursäkt för att det har tagit tid att skriva detta. Tror att det är mycket som bara vi som har åkt förstår, men det är så här det har sett ut....

Ber även om ursäkt för språket och alla de stavfel som antagligen finns. =)