Idag

Nu har jag precis varit och lämnat Skruttan hos veterinären.
Stackars lilla Skrutt, vilken dag hon kommer ha..först har hon inte fått äta något på mååånga timmar, sen var hon tvungen att sitta i buren som hon avskyr över allt annat..och nu då, veterinärbesök.
Att Skruttan steriliseras innebär att min dag blir mycket lugn. Blir till att vara hemma nästan hela dagen. Kan ju inte bara lämna min sötnos helt ensam när hon väl vaknar upp...detta är i och för sig bra för mig, jag får mycket tid till att plugga.

Så är det fredag idag också.
Fredagar har alltid varit lite speciella. Man har alltid ätit något gott och ja, haft en trevlig kväll. Detta har på något sätt försvunnit nu när man flyttat hemifrån. Jag vill ha tillbaka den där speciella fredagen, men ja, jag vet inte hur jag ska göra. Idag har jag i alla fall fått Mattias till att gå och köpa en cola till mig så jag har något trevligt att dricka ikväll. Något trevligt att äta blir det nog inte, måndagen är ju här snart...Dessutom blev det ju lite godis igår när Jessica var här..

Imorgon är det i alla fall skräckfilmskväll som står som planerat.
Trevligt.
Har lurat hit både Sofia och Jessica, vågar ju inte sitta själv och titta. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback