Nu kör vi igen

Så, då var sommarlovet slut för bloggen.
Resten av mitt liv har återgått till de normala rutinerna, och då bör bloggen också göra det.

Idag är jag ledig, vilket innebär att det är en hel del som ska hinnas med. Inte minst plugg. Fem olika ämnen som ska pluggas in, lite jobbigt men jag får skylle mig själv. Just nu sitter jag och traglar med Redovisning och Analys. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få in allt i huvudet. Alla siffror snurrar bara runt, och alla dessa termer är ibland omöjliga. Jag avskyr verkligen när man inte får med alla siffor o dylikt i en uppgift utan måste räkna ut de grundläggande siffrorna innan man kan ta itu med själva problemet. Nej, det ska bli skönt att läsa handelsrätt i höst, slippa dessa siffor och bara koncentrera sig på lagar och fakta. Passar mig mycket bättre.

Ska fortsätta göra lite uppgifter, sen blir det att gå igenom en gammal tenta. Går det bra, ja, då blir jag glad...annars blir det bara ännu mer plugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback