Förväntansfull och skräckslagen

Har settat och läst lite information om Vasaloppet, och hur man ska lägga upp träningen och själva loppet. Och ja, nu är jag skräckslagen. Vad sjutton har jag gett mig in i? Men, samtidigt, vad jag ser fram emot det. Vilken utmaning det kommer bli. Och vad stolt jag kommer vara när jag har genomfört loppet. Enligt vad de rekommenderar ligger jag bra till träningsmässigt. Känns bra. Nu ska jag bara se till att få tillräckligt många skidmil i kroppen också. Blir till att skida på bra i Sälen. Måste se till att komma ut på en riktig långrunda på ca 3 mil. Blir kanske till att packa med sig lite matsäck då..

Så, ja, jag må vara skräckslagen inför detta äventyr. Men, jag längar något otroligt till att få stå där vid starten och påbörja det hela. Att få testa vad min kropp tål och vad den orkar.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback