Tillbaka till vardagen

Ja, då var man tillbaka.
Och jag har sååå tråkigt. Behöver ha mer att göra på dagarna än vad jag har nu, kanske är det bra att jag ska tillbaka till jobbet imorgon...dock lär jag inte tycka det imorgon.

Vet inte om det är jetlagen som fortfarande spökar, men jag kan inte sova på nätterna. Inatt fick jag gå upp vid 3  och lägga mig i soffan och titta på TV istället för att sova...vid 6 gick jag och la mig igen, men det betydde inte att jag somna, det gjorde jag någon gång vid 7...blä säger jag bara! Får se om hur det blir i natt, annars får jag ta en sömntablett....tror Fia har några över.

New York ja,
Vilken stad, inte så häftig som jag trodde att den skulle vara....men New York är ändå New York.
Oj, vad vi har gått och sett saker....mestadels en massa hus. Bilder kommer så fort jag får Fias, inget roligt att bara visa hälften...
Nyår var trevligt, fast jag fick ta hand om två fyllkajor...vi var väl i säng runt halv 6 på morgonen. Men det var det värt....helt underbar nyårsfest med öppen bar. =) Varför kan de inte ha öppen bar i Sverige? Mycket bra tillfälle att prova olika drinkar...även fast jag hela tiden bad om något sött och fick en likadan hela tiden. Men den var ju god, ialla fall när rätt bartender gjorde den.
Pratade med en hel del intressanta människor den kvällen. I alla olika åldrar...dock tyckte jag inte att det var så trevligt när några försökte få med oss hem till dem för att röka gräs, dem förstog sig inte på mig som kunde vara mot droger. Men det är självklarthet enligt mig!
Flygresan hem var jobbig..men det var på grund av att vårat flyg från USA var försenat så vi missade flyget från Frankfurt och fick sitta där ett antal timmar...jobbigt när man inte vill annat än komma hem. Men hem kom jag tillslut i alla fall, och det var skönt....borta är bra, men hemma är alltid bäst!

Nu är det inte långt kvar till att vi flyttar...23 dagar tror jag att det är. Känns konstigt, men det ska bli riktigt skoj...ser till och med fram emot att packa ihop allt...bör nog börja ganska omgående, det är ju ändå en hel del som ska ner..

I helgen ska jag till Eskilstuna, om nu mormor går med på att ha Skruttan hemma hos sig..men det ska nog inte vara några problem. Får se om jag kan få med mamma till IKEA, det är endel saker jag behöver därifrån. Ska i alla fall bli trevligt att komma hem till familjen, att bli lite bortskämd...dessutom är det nog enda chansen för mig att åka till Eskilstuna på några veckor pgra flytten, allt runt det..och dessutom tar ju skolan en hel del tid. 

Nej, ska återgå till pluggandet. Har tenta snart igen. Sista tentan på denna kurs...ska se till att sätta den, orkar inte med en omtenta...speciellt inte nu när jag ska läsa två kurser denna termin. I och för sig, två roliga kurser, nationalekonomi och finska. Finskan ser jag verkligen fram emot. Ska bli trevligt att kunna prata med släkten...
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Finska?! ÅÅÅH, hål i hjärtat!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback