Finland dag 4

Vaknade till regn. Men det var också mysigt på sitt sätt. Mindre mysigt var det när jag skulle gå och fotografera allt, eftersom jag bara hade tofflor på mig på fötterna blev jag härligt blöt..
Efter att ha ätit frukost, och fixat iordning allt, började vi åka tillbaka till Jyväskylä. Dock tog vi en liten annan väg för att kunna åka förbi stugan där pappa växte upp. Ganska mycket som var omgjort, så det var knappt att jag kände igen mig. Men, fint är det..lite ödsligt, men det gör inget, så ska det vara när man är på landet. 
Väl hemma blev det bara till att byta om och sen åka vidare,jag, mamma, pappa och Kimmo åkte hem till Jenni,Otto och Helmi för att fika. Första gången vi träffade Helmi, så otroligt söt. Hon vågade till och med sitta i mitt knä. Små barn är så mysiga. Efter fikat fick vi en liten tur runt i området där dem bodde, ett sånt område går inte att hitta i Sverige...ca. 100 m ner till vattnet där det fanns en vedeldad bastu, och sen några 100 m därifrån fanns det en strand. Fuskigt att få bo så fint. 
Senare på kvällen var vi iväg till en strand, då mamma och Vuokko ville bada. Jag fegade dock ur, verkade vara alldeles för kallt...

        

     

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback