Finland dag 5

Mycket att göra denna dag, många att hälsa på.
Dagen började i alla fall med en tur till mataffären, där det införskaffades en massa korv och finskt bröd. Jag köpte även en del cider, finns så många smaker i Finland som inte finns här. Efter mataffären bar det av till stan. Jag shoppade loss kan man säga...köpte ett par skor, en jacka, en muminsockerkaksform och en muminhandduk. Nöjd med allt. Självklart åkte vi också förbi Pandafabriken, där det införskaffades en hel del lakrits...mumsigt värre..
Efter stan var det till att åka till farmor och fika, stannade inte så länge, men vi var ju mest där för att säga hej då. Efter farmor åkte vi till Sinikka och Eero för att äta. God mat. Till fikat (ja,där också..) kom Jenni, Otto och Helmi. Jag får inte nog av den ungen. Hon är så söt. Efter detta stopp åkte vi vidare hem till Kimmo, där det också bjöds på fika. Gick ju inte att säga nej då han själv hade bakat bullarna...
Kvällen avslutades på bästa tänkbara sätt. Vi åkte till ett ställe som poliserna (Eero var förrut polis) får nyttja, där kan man bada, basta och grilla. Bastade först och slängde oss sen ut i vattnet, denna gång badade till och med jag..Efter bastun grillade vi korv och njöt, finns ingen bättre korv än finsk.
Lite tråkigt bara att detta var sista kvällen..

     

 

Kommentarer
Postat av: JESSICA DIN JESSICA

DU FINA SÖTA UNDERBARA, JAG SAKNAR DIG!!

2008-07-26 @ 16:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback