Ny dag på Arlanda

Så var det dags för en nya arbetsdag. Skojigt.
Gissar på att jag kommer sitta i charter nu på morgonen. Det är vid den här tiden det är som mest där. Faktiskt roligt, och ganska avstressande att stå i charter. Man vet vad som gäller ang. pass, biljetter och resemål. Man behöver inte stå leta upp vilken flight som är aktuell, man behöver inte försöka gissa sig till vad vissa 3-bokstavskoder betyder, och för det första vilket land staden resenären ska till ligger i. Jag är verkligen urusel på geografi har jag märkt, undrar hur jag fixade mitt betyg i den kursen egentligen? =P

Funderar på att ta en tur i taxfreen när jag har slutat. Mor min vill ha en nyu mascara, och jag behöver alltid något nytt...men inget godis!

Det är inte bara positivt med att jobba på Arlanda. Efter att man i princip spenderar varje dag där försvinner den där magiska känslan av att åka till Arlanda. Det är inget speciellt längre med att komma dit och se alla människor, incheckningsdiskarna osv. Inte ens taxfreen lockar längre, eftersom jag kan gå dit när jag vill. Det kommer aldrig bli samma som förrut, och det saknar jag nog lite...
Förhoppningsvis kommer man att känna någon sorts "magi" nästa gång man ska utomlands, man ska ju ändå få åka iväg. Jag tror att det är denna "magi" som gör att människor blir lite speciella så fort de tar ett steg in på Arlanda, att det är därför vissa människor tappar allt vet de äger...

Nej, slutbabblat. Måste nog klä på mig nu.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback