Snart hem

Snart får jag åka hem. Skönt.

Det som är så roligt med att jobba på Arlanda är nog känslan av att känna sig behövd. Att vara den som alla vänder sig till. Visst, det är inte alltid man har svaret på allt, men man får ändå vara där och hjälpa till. Att hjälpa någon får en att må så bra, efter ett avslutat arbetspass känner man sig som en mycket bättre människa, till och med de dagarna då man har haft en massa sura och griniga passagerare. 

Serviceyrket är verkligen något för mig. 
Genom att jobba med människor hela tiden blir inte en dag sig lik, varje dag händer något nytt, varje dag händer något man kommer minnas. 

Jag har nog hittat yrket för mig, jag ska jobba i en miljö där jag får träffa människor. På vilket sätt det blir vet jag inte än, men det kommer nog visa sig. Jag måste ta och hitta ett yrke där jag kan blanda det jag vill, där jag kan bli VD, rik, framgångsrik, träffa människor och finnas till för dem som behöver hjälp. Hmm, undrar vad det kommer att bli? Spännande...men samtidigt, vilken ångest man kan få.

Vilket drömyrke har du? 

Kommentarer
Postat av: Mattias

Brevbärare

2008-06-05 @ 00:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback