Tillbaka

Oj, vad jag längtade tillbaka till min egen studenttid igår. Den känslan man hade på studenten var speciell, man var så full av förväntan och ja, spänd för vad som väntade. Men samtidigt var man lite orolig och nervös, en viss säkerhet försvann i och med att man tog studenten, det var inte lika säkert längre vad man skulle göra varje dag. Man hade inget att gå tillbaka till efter sommaren...men, det hör till och jag tror alla behöver känna den "rädslan" eftersom det gör att man måste lära sig ta ett beslut, man måste lära sig att ta ansvar för sitt eget liv. 

Hm, mina beslut jag tog efter studenten var bra för mig. Jag flyttade till England, och märkte att det inte fungerade för mig att vara så långt bort från mina nära och kära. Vem vet var jag hade varit idag om jag inte tagit beslutet att flytta till England? Vem vet hur mitt liv skulle ha sett ut idag? Jag är glad att jag tog de beslut jag gjorde då jag är nöjd med mitt liv och hur jag lever idag.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback