Nästan vinter

Idag är det kallt ute. Frosten ligger fortfarande kvar på hustaken. Najs.
Inte roligaste dock att jag snart ska bege mig ut med cykeln. Skolan mellan 10 och 12.
Vid den här tiden på året, när det börjar bli kallt, men ändå inte är allt för kallt är det så otroligt svårt att veta vad man ska ha på sig. Ska man sätta på sig vinterjackan, eller inte? Behöver man har långkalsonger, eller räcker det kanske med att man bara sätter på sig ett par strumpbuxor under byxorna? Svårt. Att cykla med alla dessa kläder på sig är inte det roligaste heller. I skolan har man ingen lust att vara svettig och dan.
Nej. hellre att jag fryser lite än att det rinner mängder av svett. Så jag tror faktiskt att jag skippar strumpbyxor och långkalsonger idag, men kanske att jag byter jacka. Mössan åker definitvt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback