Säg inget, jag vet.

Jag är patetisk, eller vad man nu kan kalla det. Jag vet att det fortfarande är oktober, och fortfarande höst..men igår tog jag upp mina lådor med julpynt i. Men, jag ska faktiskt inte pynta än, ett par veckor till får det vänta...lådorna kom upp för att jag ska göra en inventering, och för att jag bara ska få titta på alla sakerna och kanske stilla min längtan efter jul, vinter och snö lite. Dock blev jag ännu mer i extas nu när jag hämtade posten, för vad har kommit?! Jo, min julspecial fårn Allt i Hemmet. Underbart! Jag älskar att titta på allt och få inspiration.

Nu när alla dessa julsaker börjar komma, affärerna börjar plocka upp julsakerna etc. känns det faktiskt som om det inte är allt för lång tid kvar. Men, vi ligger långt efter andra länder märkte jag när vi var i Tyskland. Det var inga dåliga julsaker de hade, och jag måste erkänna, det var i princip bara julsaker jag köpte..och sprit förstås. Bland de bästa köpen från Tyskland är nog min chokladkalender..150 kr fick jag ge för den, men det är den värd med tanke på att den väger ett kvarts kilo och innehåller 24 bitar 70% choklad från Lindt. Blir svårt att hålla sig borta från den fram till den 1 december, jag får se till att gömma den väl...

Dessutom, för att få mig att längta ännu mer till julen så hade våra biljetter till julkonserten i London kommit under tiden jag var i Tyskland. Trevligt värre. Det ska bli riktigt skoj.




En riktigt Sälengran! Få grenar och spretig, som det ska vara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback