Jag har syndat..

..att ge andra råd och så vidare är lätt. Men att själv leva efter de råden är inte de lättaste.
Idag blev det tredje träningsdagen på rad, tredje löprundan. Inte bra. Vila är viktigt, men ack så lätt att glömma när man tycker något är skoj. Många undrar vad som är så roligt med att springa, och ja, vad ska man säga? Det är riktigt härligt att springa, jag älskar det verkligen. Att få vara helt ensam ute i skogen, det är tyst runt en och allt man hör är ens egna andetag och takten från sina steg. Alla tankar försvinner bara och man hamnar i ett slags meditativt tillstånd. Det är underbart. Och allt känns så mycket bättre efter att man har tagit ut sig ordentligt. All oro och stress släpper. Man mår riktigt bra. Och ja, det är nog allt det som gör att det är så härligt att springa. Sen är det självklart även härligt att få pressa kroppen lite och känna att den jobbar, att hela tiden utvecklas.
Nej, jag skulle kunna prata på hur länge som helst om detta...



MIN skog och MINA spår.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback