Underligt

Det är otroligt hur fort jag kan pendla i humör, eller vad det nu är som ändras hela tiden.
Idag har jag en dag då jag är lugn och avslappnad, nöjd med tillvaron. Det känns som om jag har någorlunda kontroll på olika situationer i mitt liv och ja, jag är säker på mig själv. Andra dagar kan jag ha ont i magen av oro och tankarna som flyger runt i huvudet är inte de roligaste. Hör det till att det ska vara så här? Jag har ett otroligt stort kontrollbehov och jag tycker verkligen inte om när jag inte vet hur jag ska göra eller när jag inte vet vad som kommer ske. Inte kontrollbehov på det viset att jag vill kontrollera människor i min omgivning, jag skulle aldrig kunna lägga mig och styra över hur andra lever sitt liv eller över vilka val de gör (att komma med råd och åsikter är en helt annan sak..), nej, det är mitt eget liv jag vill ha kontroll över, jag vill veta vad som komma skall. Det är väl här min rädsla för att göra fel kommer in. Även här handlar det inte om att göra fel ur andras perspektiv, utan fel som jag gör som leder till att jag inte når de mål jag har satt upp. 

Hmm..jag är nog lite invecklad. Eller har jag helt enkelt åter igen för mycket tid till att tänka? 
Som mamma alltid säger, jag är en djup människa. Men, jag tycker att det är lite underhållanden att fundera och filosofera.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback