Små tankar

Igår såg jag ett program på TV som handlade om gastric-bypass operationer. man fick se före- och efterbilder på några av patienterna, och visst det är en otroligt stor skillnad på vikt. Men, jag undrar dock, kan man verkligen var stolt över sig själv när man har gått ner i vikt genom "fusk"? Det är inte en själv som gör en förändring, självklart är det så att om man har en mindre matsäck så äter man mindre.

Visst, jag har inte haft den övervikten som dessa människor har. Men, jag har och har haft precis samma problem som dem. Jag har helt enkelt ätit för mycket och fel saker. Men, jag har också, och håller fortfarande på att ändrar om de matvanorna..och det har ju faktiskt fungerat! Utan fusk!

Så ja, summan av mina små funderingar är att jag tycker att dessa oprationer är fusk. Varför ge upp så lätt, man har ju själv tagit sig dit man har kommit, då få man väl själv se till att ta sig bort från det. Det handlar om självdisciplin och kontroll. Det handlar om vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback