Helgen

Kort summering av helgen är att jag har haft en av de bästa helgerna någonsin. Jag svävar på små moln, och jag är så glad att det nästan gör ont. Det kan inte bli mycket bättre. 

I fredags var det då dags för Vansbro Halvsim. Vädret var inte på vår sida (regn och ca 11 grader varmt), men det var nästan bara bra eftersom det då var varmare i vattnet. Vattentemperaturen i ån låg runt 16 grader när vi simmade, dock kändes det inte så kallt utan det var lätt att gå i och jag frös inget alls under själva simningen. Kanske att det var så för att jag innan start smörjde in mig mig med ett ordentligt lager vaselin och ullfett. Simningen gick väldigt bra över huvudtaget. Jag och Jessica pratade på och helt plötsligt var vi i mål. Jag lyckades även tajma det så bra att jag fick kramp först precis framme vid mål, vem vet hur det annars hade gått. Nästa år blir det defintivt hela sträckan.

     

  

Team Elit klarar allt!  

Men, även fast simningen var otroligt rolig och ja, jag riktigt nöjd över mig själv att jag gick ner i vattnet och simmade en och en halv kilometer, så var det inget mot den överraskning som väntade när jag kom hem. Efter lite mer än 2 timmars bilkörning med vacker solosång från min sida och en hel massa sms (inte alls trafikfarligt..) kom jag hem till Skogstorp..rusade in på toa, jag hade ju ändå varit kissnödig sen jag lämnade Vansbro. När jag kommer ut för att tömma bilen står någon på min uppfart. Lycka. Resten av helgen har som sagt varit helt perfekt. Synd bara att den tog slut så fort. Att säga hejdå är inte min starka sida, men att det skulle kännas så mycket som det gjorde trodde jag inte. Jag längar redan till nästa gång.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback