Vilken dag!

Sicken dag.
Vaknade vid kvart över fem med ett öga som fortfarande krånglade...ögat började krångla igår kväll, vilket innebar att det inte blev något plugg alls, utan rakt ner i sängen istället. Men men, försökte strunta i ögat och cyklade till skolan i ösregnet. I skolan var det börsrättstenta som gällde. Enligt mig bör jag vara godkänd, men, jag ska inte ta ut något i förhand. Men hoppas får man. Efter tentan orkade jag inte ignorera ögat längre, utan ringde vårdcentralen för att försöka få en akuttid. Dock fick jag prata lite fint med en telefonsvarare som lovade att någon från vårdcentralen skulle ringa upp mig tio i elva..dvs. om cirka två timmar. Så länge orkade jag inte vänta, så jag och Fia tog en promenad (i ösregnet..) till Eriksbergs vårdcentral. Där vägrade dock den snobbiga receptionisten ta emot mig efter som jag tillhör Gottsunda Vårdcentral, dessutom tyckte hon inte att mitt öga var specielt rött, vilket enligt henne betyde att jag inte hade några problem...Aja, envis som jag är vägrade jag ge mig med mitt öga. Jag och Fia svängde istället förbi apoteket där jag köpta ögonskölj..läskiga saker det där. Hälla en massa vatten i ögat, och på större delen av kläderna...ögonsköljet hjäpte inget alls, och jag blev överlycklig när Gottsunda vårdcentral några minuter senare ringde upp mig. Dock visade det sig att de inte hade någon tid till mig, men den snälla receptionisten (denna visste i alla fall hur man bemöter patienter..) sa att jag istället skulle bege mig till närakuten på sammariterhemmet och deras dropin. Sagt och gjort. Raka vägen ner till stan blev det, och in på sammariterhemmet. Fick sitta och vänta i ca 30 min innan jag fick komma in till en sjuksköterska. Hon gjode dock inte speciellt mycket, utan kom fram till att det var bättre att en läkare fick kolla på det hela. Detta innebär ytterligare två timmars väntetid....men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. När jag tillslut fick träffa läkaren började det läskiga. Först var det inte så farligt, om man bortser från den tillfälliga blindheten allt ljus i ögat innebar. Värre blev det när läkaren ville vända ut och in på mitt ögonlock, men jag är ingen vekling, jag viker inte ner mig...aja, allt detta men fortfarande hittades inget fel. Tillslut åkte färgen fram, hela ögot blev gult, och då tillslut såg läkaren att jag har ett skrapsår på ögat..därav alla problem. Så, idag och tre dagar framåt ska jag droppa ögondroppar var trejde timme. Vilken dag.

Med detta är inte nog. Vi har genomlidit ett totalt strömavbrott också vilket ledde till att jag och Fia blev utan plugggodis..hur ska det gå med alla dessa timmars pluggande vi har framför oss?

Vart ska detta sluta?

Kommentarer
Postat av: Olle

Tänkte kika hur det egentligen kommer sig att du hade ett skrapsår på ögat? Minns du inte att du har gjort illa dig där? Det kanske var hände på något party eller så?=) jaja, hoppas det blir bättre med ögat och du får ha en kanon dag! Förestne, titta filmen från min skola WqIHjV1JsA" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=WqIHjV1JsA



Mågott

2009-06-05 @ 14:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback