På god väg..

Nej, det ville sig inte helt idag heller.
30,39 blev tiden idag..att det ska vara så svårt att komma under 30 min. Förhoppnignsvis kommer det till vårruset nästa vecka, banan är ju i alla fall betydligt lättare, så det finns en bra chans till att jag klarar det. Jag håller tummarna. Körde i alla fall lite fartlek idag, varannan kilometer körde jag ett långsammare tempo och varannan ett högre. Eller ja, så jättestor skillnad i tempo var det väl egentligen inte, det snabbare tempot var en minut snabbare per kilometer än det långsamma. Fartlek, eller om man vill kalla det intervallträning är bra att köra om man känner att man står still i utvecklingen, att testa nya saker än den vanliga lunken gör att kroppen reagerar och tillslut blir man snabbare..även bra för konditionen, och psyket. Det är inte roligt att hela tiden köra samma sak, bättre att variera sig. Dessutom blir trött på ett annat sätt, man pressar helt enkelt kroppen mer vid dessa "experiment".

På onsdag är det sista joggingpasset med Friskis. Sorgligt. Jag kommer sakna vårt lilla gäng under sommaren, förhoppningsvis fortsätter vi i höst, men ja, helt säker är jag inte. Fredag sen blir sista löppasset innan vårruset. Tänkte ta och springa just den sträckan då, fösöka memorera vart jag ska öka osv. Ser verkligen fram emot vårruset, ska bli skoj att få tävla lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback