Milen

Igår körde jag ett nytt upplägg i träningen. Jag körde efter pulsen, och ska fortsätta göra det ett tag framöver. Helt otroligt hur bra det gick igår! Sprang milspåret i Årby, och ja, en mil ses som distansträning vilket medförde att pulsen skulle hållas nere på en lugn nivå för att samma tempo skulle orka hållas hela vägen. Sprang därmed i pulszon 2 vilekt innebär 60-70% av maxpuls. GPS-klockan är riktigt bra att ha när man kör efter pulsen eftersom den piper till så fort man går över eller under den zon man har valt. Inte gick det fort att springa, men jag har nog aldrig känt mig så fräsch i kroppen efter en mil som jag gjorde igår. I det tempot hade jag lätt klarat ett antal km till..och det är precis så jag vill känna! Idag längtar jag verkligen till nästa pass..nästa pass kommer dock bli ett tempopass, och då ska pulsen upp till zon 3, nästan 4. Får se hur det blir. Spännande.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback